۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

خانم شیرین عبادی؛ به نظر میاید مسئولیت برپائی شورای رهبری جنبش فقط به عهده شماست


خانم شیرین عبادی ؛ با سلام و احترام
نه نیازی هست از میزان وخامت اوضاع و خطری که  امروز ایران و ایرانی را تهدید میکند حرف بزنیم و نه اهمیت تشکیل یک شورای فراگیر رهبری  که عقلا و معتمدین را دور هم جمع نماید و راهی برای نجات این مردم بینوا و گرفتار بیابد, برهیچکس پوشیده است.

معمولا مشکلاتی این چنین در مواقع چنین حساس و خطیر با از خود گذشتگی و بحث و گفتگوی میان افراد مطرح و شایسته برای چنین جایگاهی میباید حل گردد. اما در عمل چنین نیست و هرچه از داخل ایران بخصوص از بعد از حصر رهبران فریاد زده شد گوش شنوائی  برای شنیدن نیافت.

پارادوکس غریبی ست!. از یک سو زمان برای ایرانیان به دقایق نفس گیر پایانی نزدیک میشود و از سوی دیگر در همهمه  مدعیان بیشمار رهبری در عمل حتی یک نشست برگزار نمی شود.
و در این میان مردم درمانده هستند که میدانند چه میخواهند و نمی دانند چه بکنند و با سرعت با قطار بی ترمز حکومت اسلامی بدون هیچ امیدی مستقیما بسوی پرتگاه میروند. آیا حال که عقلا(؟) نمی توانند دور هم بنشینند و یکدیگر را تحمل کنند باید نظرسنجی کرد؟ اما چگونه؟ با چه امکانی؟ 

شاید راحتر باشد کمیته کوچکتری تشکیل شود بنمایندگی از طرف مردم که وظیفه اش انتخاب و دعوت رسمی از عقلای قوم برای حضور در این شورا و کارش با برپائی اولین اجلاس خاتمه یابد. اما در اینجا باز همان پارادوکس تکرار میشود. چگونه می توان کمیته ای بنمایندگی از سوی مردم انتخاب کرد و تشکیل داد؟
مسلما این گره به این وضع ناگشوده میماند , مگر اینکه  فاکتوری خارج از بحث انتخاب و نمایندگی به  این گشایش کمک نماید. در چنین مواقعی باید دنبال نمایندگانی از مردم بود که برای نماینده بودن مشروعیت خود را «موقتا و تا زمان فراهم بودن شرایط انتخاب» از محل دیگری کسب کرده باشند. مثل قهرمانان ملی اعم از ورزشی یا علمی و البته هیچکس  شایسته تر ومعتبرتر از دارنده جایزه صلح نوبل نیست.

خانم شیرین عبادی مسئولیت گرچه بسیار سنگین اما بسیار روشن  و شفاف نیزهست. به اطرافتان نگاه نکنید! هیچکس بجز شما شایستگی و موقعیت این مسئولیت را ندارد. ایرانیان همین امروز (و نه فردا) به همت  بلند شما نیاز دارند. موقعیت شما ممتاز و منحصربفرد است و همین بار مسئولیت را بدوش شما سنگین میکند.
 بنابراین بعنوان یک شهروند ایرانی عضو جنبش سبزاز شما بعنوان نماینده  و معتمد خود درخواست میکنم:

1- کمیته ای چند نفره از معتمدان مورد نظر خود تشکیل دهید و وظیفه این کمیته را شناسائی و ارسال دعوتنامه به افراد شایسته بنمایندگی از همه اقشار و اقوام جهت حضور در اولین اجلاس شورای رهبری جنبش قرار دهید. 

2- فعالیت های خود را با صدای بلند اعلان فرمائید تا مردم بدانند چه کسانی با شما همکاری کرده و چه افرادی سنگ اندازی میکنند

درپایان اعتقاد دارم این راه حل که با پشت سر گذاردن آزمونها و بررسی ناکامی های  گوناگون ارائه شده از معدود(و شاید تنها) امکانات جنبش آزادیخواهی ایران برای شکستن بن بست موجود و برداشتن گامی واقعی بجلوست.

با آرزوی  سلامت و موفقیت

هیچ نظری موجود نیست: