۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

به مناسبت بازگشائی ستون کنش سبز در سبزلینک و چند پیشنهاد














حالا که سبزلینک این گام بزرگ را در جهت بازگشائی ستون" کنش سبز" برداشت و به عنوان اولین وبسایت معتبر سبز در این راه پیشگام شد – در جهت اهمیت و ارزش این حرکت هر چه گفته شود کم است –همانطور که در بسیاری از لینکهای قبلی مطرح کردم –یکی از مهمترین عوامل سکوت جنبش بعد از 22 بهمن 88 شکاف میان رهبران جنبش و مردم بود . فاصله ای که میبایست بوسیله مدیریت خلاق میانی جنبش  پر شود و به دلایل مختلف اینگونه نشد . یا اگرافرادی شایسته این سطح داشتیم مثل مهندس طبرزدی یا مجید توکلی,شیوا نظر اهاری ... به اسارت گرفته شدند و امکان تماس ایشان با بدنه جنبش قطع گردید و یا افراد پراکنده ای که بیشتر در خارج از کشور اقامت داشتند با همه تلاششان فاقد توانائی و مقبولیت لازم جهت همدل کردن اکثریت جنبش سبز حول یک حرکت مشخص بودند.
پس این شکاف چگونه باید پر میشد بجز با عقل جمعی همه کنشگران  جنبش سبز؟
بهترین و مناسب ترین  محل  برای چنین اجماعی و گرداوری نظرات مختلف و نهایتا نتیجه گیری جائی نمی توانست باشد بجز فضای مجازی .

حالا که چنین محلی به همت مدیران سبزلینک فراهم گردید – جا دارد کنشگران جنبش سبز حداکثر اهمیت  را برای این امکان در نظر بگیرند – دیگر بهانه ای برای گلایه کردن و غرزدن نیست – محلی برای عقل جمعی و ارائه پیشنهادات برای کمپین  های عملی فراهم شده – این گوی و این میدان – همه کسانی که از بی عملی جنبش مینالیدند و جدیدا گناه را به گردن رهبران جنبش می انداختند – چه در خارج و چه در داخل ایران – مسئول  هرگونه بی عملی ما و شمائیم – فقط ما و شما و نه هیچکس دیگر.
ما و شما باید از یکسو با حفظ ارتباط با توده های میلیونی جامعه سبز و سنجیدن نظرات و فهمیدن آرای آنان و گرفتن نبض جنبش مردمی در دنیای واقعی و از سوی دیگر با برقراری ارتباط با رهبران جنبش در فضای مجازی این طلسم بی تحرکی را بشکنیم و در 22 بهمن  ویا در هر روز دیگر و مناسبت دیگر به پرسش حیاتی چه باید کرد ؟ پاسخ دهیم .
باید اهمیت بدهیم , به پیشنهادات مختلف رای دهیم و از همه مهمتر نتیجه عقل جمعی را بپذیریم و باز هم  مهمتر در عمل اجرا کنیم
ما باید این امکان  سبز لینک را چنان تبلیغ کنیم  که هیچکس در جنبش سبز از این امکان بی خبر نماند
به امید شروع دوره جدید تحرکات جنبش سبز

هیچ نظری موجود نیست: